fredag 28 januari 2011

Skritt tur i värsta halkan..


Ja, jag hängde med Mickis i stallet på en skrittrunda i tisdags för det var så skönt ute tyckte jag. För det första var det inte tillräckligt kallt så Pelle fick styltor hela tiden. Sen när vi kom ut på vägen där det är is, då gick han nästan ner i splitt va min känsla. Jag bara vråla o hoppa av, gick med honom fram tills att vi kom ner bakom åsen. Skulle hoppa upp på han, gick mot en sten men ramla då själv i stället, en jävla massa is under snön alltså. Sen blåste det storm bakom åsen så Pelle reagerade då lite negativt på mig o gick undan så jag fick honom inte fram till stenen. Men då kom en "komungubbe" som höll på att röja i skogen o höll i han när jag kravla mig upp.

Sen red jag i djupsnön bakom åsen men hoppa snabbt av igen när det smalna av o han var tvungen att gå på den förbannade isen igen. Gick hem med han, myste en stund, gav han morötter sen fick kan gå ut i hagen.


Inga kommentarer: