fredag 28 januari 2011

Ett bra underlag ger en bättre förutsättningar

Då efter den halkturen så kom jag till stallet och Mickis var där. Då sjöng jag för henne "får jag följa med? får jag följa med?" och då sa hon att det det fick jag gärna :O) jag lovade dock att jag inte skulle skrika o tjura hela vägen, skulle det bli för halt för oss så lovade jag att vända tyst o gå hem. Men hon hade inget mot att ha mig med som sällskap, det var rätt underhållande sa hon. Det var ju bra.
Vi tog en tur i skogen, runt åsen o upp till volten, där trava vi runt lite också. Det gick väl sisådär. Hade hans nya bett (jaktkandar) på och vilken skillnad när man inte behöver jobba ihjäl sig för att han ska sakta av. Men han blir lite arg när han inte kan ge sig iväg som han vill men han får gilla läget.
Den här turen var mycke trevligare än den förra :O)

Inga kommentarer: