fredag 18 februari 2011

Nu får det bli vår

Solen skiner men det är ju så kallt. Vi har vart ut o ridit hela veckan och det är mycket tack vare Micaela i stallet :O) hon har hjälpt mig att komma igång. Hon har ridit Pelle ett par gånger och jag vet att jag bör hålla igång honom om någon annan ska rida.

Hon verkar börja gilla Pelle i alla fall. För hon erbjöd sig att rida honom i helgen :O) Då kan jag umgås med Pelle mannen hela helgen utan dåligt samvete för hästen.

Nu längtar jag efter värme o barmark så vi kan träna bättre. Förutsättningarna är ju inte dom bästa när man har en struppel häst som nästan vurpar över små snövallar... hahahha, ja han strupplar när vi går över en vägbula.

I dag blir det att ta ut han på lina så han får röra sig utan mig på ryggen, sen blir han ju riden av Mickis hela helgen, toppen.

Inga kommentarer: