torsdag 11 juni 2009

Två fantastiska hästar

Bill o Bull vart avmaskade i måndags. Det belönas dom med att få gå i den absolut minsta hagen ett par dagar och vara inne på natten så matte kan "kolla bajset" :O)

På tisdagen ska vi bara ta det lungt och Tiina skulle inte komma ut. Jag tog med båda hästarn till banan och ställde Knappen på ena kortänden medans jag cirkla med Pelle. Sen blev det Pelles tur att titta på. Båda stog på sin plats där jag ställt dom när jag ägnade mig åt den andra. I o med att jag var själv hade jag lite svårt att fota det hela, men tog några bilder innan jag samla in dom o gick hem. Jag får åter komma med bilden på det när jag lagt in bilderna i datorn.

Torsdag, Jag red Pelle och Knappen fick vackert vänta i hagen på honom. Vi red på banan och sen lilla skogsturen. Älgarna är där hela tiden o iaktar oss tror jag. Pelle ville helt plötsligt bara vända när vi närmade oss grusvägen från skogen sett. Så jag föväntade mig värsta älgen eller svinet runt hörnet. Men det var tomt, övertalade honom att fortsätta fram till vägen så vi kunde gå hem o äta lite kvälls mat.

1 kommentar:

Linda sa...

Vad duktig du är :D . Jättecoolt att dem står stilla sådära :)