tisdag 31 mars 2009

Bara sjuka djur :O/

Då har vetrinären varit här. Pelle kan ha ett virus... Han kan ha magsår... Han kan kaske "bara" varit irriterad för han hade vassa tänder. Men han har feber...Och har nedsatt "muller" i magen på vänster sida:O(

Vi får ta det mycket lugnt en vecka nu och se till att febern går ner. Sen får jag avvakta på provsvaren. Hon tog tre prover som ska skickas på analys. Får svar i veckan hoppas jag. Men vi startade en kur med magmedicin i alla fall. Om det visar sig att man kan misstänka magsår blir det remiss till Strömsholm. Hon tog även en titt på Kotten...(min lilla svanslösa katt) Det var en väldigt bra vetrinär som kom ut:O) Hon ville inte undersöka/ta prov på honom utan smärtstillande så jag får kontakta smådjurskliniken. Hon gav honom i alla fall smärtstillande som jag ska ge han en vecka så han får vila sig frisk i några dagar. Sen åker vi och kollar upp hans värden.

Inga kommentarer: